PRZEDSZKOLE-KOLEJNY KROK DO SAMODZIELNOŚCI IGI

PRZEDSZKOLE-KOLEJNY KROK DO SAMODZIELNOŚCI IGI

Przedszkole-aklimatyzacja

Niewątpliwie przedszkole odgrywa ważna rolę w drodze do samodzielności, jednak dzieci różnie aklimatyzują się w nim. Niektóre mimo upływu czasu ciągle tęsknią za rodzicami, inne przyzwyczajają się do tego, iż na określony czas muszą zostać w przedszkolu. Są też takie dzieci, które od samego początku nie mają problemu z zostaniem i adaptacją. Iga zdecydowanie należy do tej trzeciej grupy 🙂 

Mój mały zuch płynnie i bez żadnych problemów przeszedł ze żłobka do przedszkola. Zaaklimatyzowała się w grupie i przyzwyczaiła do nowych Pań opiekunek bez trudu. Zawsze ochoczo zostaje. 

Przedszkole uczy samodzielności

Przebywanie w przedszkolu, wśród rówieśników, gdzie panują określone zasady uczy dzieci dyscypliny, samodzielności, a także bardzo dobrze wpływa na sferę życia społecznego.

Miałam możliwość obserwowania funkcjonowania Igi w grupie na jednej z wycieczek, gdzie witaliśmy jesień. Byłam zdumiona, jak wykonuje polecenia wychowawczyni, by ułożyć się w pociągu, bo Pani chce policzyć dzieci. Następnie razem z grupą grzecznie weszła do autobusu. Na miejscu brała udział w zabawie, która polegała na tańczeniu i naśladowaniu. Świetnie znała ruchy, pokazywała i tańczyła wraz z innymi dziećmi. Później nastąpiła degustacja darów jesieni, Iga przepchała się między dziećmi i w pierwszym rzędzie rozpoczęła degustację różnych przysmaków. Po przyjeździe do przedszkola, myślałam, że pożegnamy się i wrócimy do domu. Jedak, gdy Iga usłyszała polecenie Pani, by siadać do stołu, bo zaraz będzie obiad była pierwsza 😉 Obserwowałam moje dziecko jak samo zjadło zupę i grzecznie czekało na drugie danie. 

Przedszkole jako ważny etap w życiu dziecka

Ten krótki dzień, w którym miałam szansę poobserwować jak Iga funkcjonuje w grupie i jak bardzo jest już samodzielna utwierdził mnie w przekonaniu jak ważnym etapem w rozwoju dzieci jest PRZEDSZKOLE. Iga ma szansę przebywać wśród rówieśników, od których może bardzo dużo się nauczyć poprzez naśladownictwo. Zasady i reguły panujące w przedszkolu uczą ją samodzielności i dyscypliny, a także w jakiś sposób ujarzmiają jej upór. Jednak co najważniejsze – Iga zostaje w przedszkolu bardzo ochoczo i wraca z niego zawsze zadowolona, a uśmiech na twarzy mojego dziecka jest dla mnie bezcenny.

Zapraszam również do przeczytania artykułu o tym jak Iga radziła sobie w żłobku.

Autor: Sylwia, mama 3-letniej Igi

 SŁOWO OD NAUCZYCIELA

 Iga i przedszkole 

Znając Igę od kilku miesięcy nie sposób  jej nie polubić, zawsze wprawia nas w pogodny nastrój i dzięki niej częściej się uśmiechamy. Wnosi ona wiele radości do grupy. Dziewczynka jest bardzo ruchliwym i żywym dzieckiem. Bardzo dobrze odnajduje się w grupie przedszkolnej. Lubi ona zarówno poranne zajęcia główne jak i inne zabawy proponowane w ciągu dnia. Iga bardzo dobrze czuje się na zajęciach ruchowo-muzycznych, które dają jej wiele radości, jak i pozytywnie wpływają na jej rozwój. Iga cieszy się również z każdych zajęć plastycznych, w których chętnie bierze udział. Czasem zdarza się jej, że podczas zajęć z malowaniem farbami maluje z tak wielkim oddaniem, iż  farby z rysunku nie lądują tylko na kartce ale i na rączkach czy ubraniu, jednak niekiedy zdarza się to nie tylko jej, ale i innym dzieciom w grupie 😉

Samodzielność Igi

Iga jest dzieckiem bardzo samodzielnym. Sama potrafi zjeść obiad, w miarę sprawnie posługuje się sztućcami, stara się informować nas o swoich potrzebach. Dziewczynka wiele wynosi z kontaktu z rówieśnikami. Potrafi bacznie obserwować swoich kolegów i koleżanki i stara się ich naśladować. Widać, że rodzice Igi poświęcają jej wiele uwagi. Dziewczynka bierze udział w różnych zajęciach poza przedszkolnych. Rodzice Igi chętnie współpracują z naszą placówką. Angażując się np. w różne wycieczki, co dodatkowo korzystnie wpływa na rozwój i optymizm dziewczynki. 

Postępy Igi

Jako logopeda i terapeuta pedagogiczny, a w przyszłości oligofrenopedagog jestem pełna podziwu jakie postępy poczyniła Iga w czasie naszej siedmiomiesięcznej znajomości, począwszy od rozwoju samodzielności poprzez umiejętności komunikacyjne na umiejętnościach społecznych kończąc. Dziewczynka pozytywnie nas zaskakuje niemal każdego dnia:) 

                                                                      Justyna Mróz, wychowawczyni 3- letniej Igi

Dodaj komentarz